Syftet är att hjälpa annonsörerna att skapa bättre kampanjer. Foto: Shutterstock Nyligen lanserades Gemini, en ny språkmodell från Google som är tänkt att utmana marknadsledande GPT-4 från Open AI. Senaste nytt är att det nu står klart att Gemini även kommer användas med Google Ads, något som ska ge annonsörer möjlighet att skapa bättre kampanjer. Enligt Google Ads & Commerce Blog blir det bland annat möjligt att kommunicera med Gemini innan en kampanj publiceras, något som ger annonsörerna en chans att fila på detaljerna för att få maximalt genomslag. Till en början är det endast engelska som stöds, men tanken är att stöd för fler språk ska läggas till inom de kommande månaderna. Relaterat innehåll Nyhet Efter kritiken: Microsoft lovar att prioritera säkerhetsfrågor Chefers ersättning knyts till säkerhetsmålen. By Mikael Markander 06 maj, 2024 1 min Bransch Säkerhet Nyhet Detaljhandeln orolig för cybersäkerhet – men prioriterar den inte Knappt två procent av svenska detaljhandlare prioriterar cybersäkerhet högst. By Karin Lindström 06 maj, 2024 2 min Säkerhet Nyhet AI-hajpen ger kraftig tillväxt för molntjänsterna Under det senaste året har den globala omsättningen ökat med 21 procent. By Mikael Markander 06 maj, 2024 1 min Cloud Bransch Nyhet Finsk varning för Android-app som länsar bankkonton Användare i Finland har blivit av med stora summor pengar på sistone. By Mikael Markander 06 maj, 2024 1 min Säkerhet