Våra senaste
toppartiklar

- IDG.se:

Metropolis

Maskinerna är
våra vänner
– eller?


- IDG.se:

TV: TLDR - 5 saker
du egentligen inte
behöver veta


- IDG.se:

Gamergate

Insatsstyrka
slår tillbaka
mot näthatet


- IDG.se:

E-fotboll

Sökes: Svensk
mästare i FIFA

I fokus just nu
CES

- IT24:

Svenska Massive skrotar konsolprojekt

Martin Walfisz är vd på Massive.
Martin Walfisz är vd på Massive.
Det var tänkt att World in conflict skulle haft premiär på Xbox360 under våren. Spelet utvecklades av brittiska Swordfish på uppdrag av svenska Massive, men spelet är nu lagt på is och kommer antagligen aldrig att komma ut. 

– Vi har tagit det här beslutet i dialog med våra ägare Ubisoft. Orsaken är att spel från Massive alltid ska vara väldigt bra, och konsolversionen av World in conflict höll helt enkelt inte för de högra krav vi har, säger Massives grundare och vd Martin Walfisz. 

Var det ett svårt beslut? Det måste ju få ekonomiska konsekvenser eftersom ni arbetat rätt länge på spelet? 
– Det är klart att det inte är bra ekonomiskt på kort sikt, men varken vi eller Ubisoft arbetar kortsiktigt. På lång sikt hade det skadat Massives rykte och varumärket World in conflict. Vår målgrupp är gamers. De vill ha hög kvalitet och vi tänker aldrig släppa ett spel som inte är riktigt roligt att spela. 

I mars släpps istället projektet som en expansion till pc-spelet av World in conflict, nu under namnet Soviet assault. Den som redan har World in conflict kommer att kunna köpa expansionen på nätet och ladda ner, alla andra kan köpa en komplett utgåva med både grundspel och expansion. 

– Soviet assault är egentligen det nya innehåll vi utvecklade för konsolspelarna, vi ville ju tillföra lite nytt för dem. Eftersom vi ändå hade det här roliga innehållet så valde vi att släppa det som en expansion till pc-spelet. Det handlar om sex kartor som utspelas från den sovjetiska sidan, det var något vi märkte att spelarna ville ha. Det är en ganska liten expansion, men vi tycker att den är riktigt kul och tror att fansen kommer att gilla det. 

Hur mycket spelet ska kosta att ladda ner vill inte Walfisz kommentera och Ubisoft har inte sagt något heller. 

Med konsolversionen på is och nya expansionen snart ute, vad gör ni nu?
– Det kan jag inte säga något om. 

Är konsolspel är ett avslutat kapitel för er nu?
– Nej, vi är i högsta grad intresserade av att göra spel till konsol och även om det är svårt att göra strategispel till konsol tror jag att World in conflict skulle passa för det. Men om och när vi ger oss på det igen måste vi verkligen tänka till så att spelupplevelsen verkligen blir så bra som vi vill.



Whitepaper


Internet of things - på allas läppar

Artikelkommentatorerna ansvarar själva för sina inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum


Då kan CSR vara en dålig idé

Aktuella jobb

Utvalda whitepaper

Fyrkantiga moln säkrast?
Upprop: Är du cyberrobust?
Var #@%! är filen?

Nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt dagliga nyhetsbrev!

Morgonens viktigaste it-nyheter och Dagens Dilbert

Please don't insert text in the box below! Please don't insert text in the box below! Villkor

Nyheter

- TechWorld:

Spel för Commodore 64

Följ med till Sveriges
första spelfabriker


- Computer Sweden:

Håkan Ogelid

Molnleverantörernas bästa strategi – att lugna kunderna


- IDG.se:

Metropolis

Maskinerna är
våra vänner
– eller?


- Computer Sweden:

surfplatta

Slitstark surfplatta som skakar om

- Computer Sweden:

mardröm - drake

7 mardrömskunder som sänker utvecklaren


- IDG.se:

TV: TLDR - 5 saker
du egentligen inte
behöver veta


- IDG.se:

Gamergate

Insatsstyrka
slår tillbaka
mot näthatet


- IDG.se:

Appar

Appen som avslöjar vännerna du inte gillar

- IDG.se:

danmark

Dansk cyberkrigssatsning risk för företagen


- M3:

Internet Explorer

Hej då, Internet Explorer - så här kommer vi att minnas dig (tyvärr)


Foto: Francisco Gonzalez - IDG.se:

Foto: William Grootonk (CC)

Ny boom för falska
kortläsare - så skyddar
du dina pengar


- IDG.se:

E-fotboll

Sökes: Svensk
mästare i FIFA


- M3:

"Apple dödade smart-tv:n"


- PC för Alla:

Microsoft lanserar Office 2016

Microsoft lanserar Office 2016

- PC för Alla:

Windows 10 finesser

Så får du de bästa funktionerna från Windows 10 - redan i dag


- Computer Sweden:

Chrome

Google säkrar upp Chrome


Hololens

Första titten: Så
känns Microsofts
hologrambrillor

En av Microsofts mest spännande nyheter var Windows Holographic och Hololens - som vi nu har testat.


- Internetworld:

Internetworld-podden logga

"Google vill ju bara ta över ALLT"


Microsoft om mattedebaclet - "Fungerar som tänkt"

Miniräknaren i Windows 7 och 8 ger "fel" svar när addition blandas med multiplikation. En kvarleva från förr, enligt Microsoft.


- IDG.se:

Bitcoin

Bröderna Winklevoss satsar på ny Bitcoinbörs

Nyhetsbrev
Kontakta oss
Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00

Ansvarig utgivare: Carl Grape


 

Om IDG.se