Våra senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

Polisen klarar
inte it-brotten


- Computer Sweden:

Nadella vill in på
sakernas internet


- Computer Sweden:

Klarnas okända
mångmiljonärer


- Computer Sweden:

It-bolagen tar
fajten med
reklambyråerna

- IDG.se:

"Vi ger inte upp!"

Rickard Astell driver flera egna företag och har många års erfarenhet av olika molnprojekt.
Rickard Astell driver flera egna företag och har många års erfarenhet av olika molnprojekt.
OBS! Denna artikel är ett aprilskämt.

Molnet är inte främmande för oss, och både du som kund och jag som leverantör känner till vilka regler som gäller där. Jag pratar alltså om ett fullständigt engagemang – och det här kan ni inte få från någon annan lösning i dagsläget.

Med bakgrund av detta vill jag ge min bild av läget just nu, eftersom en förståelse för detta är av yttersta vikt i sammanhanget.

Här är det viktigt att understryka ett antal punkter:

Molnet kommer aldrig ge upp om dig, aldrig göra dig besviken. Din leverantör kommer inte ränna runt till andra kunder och sen överge dig. Min molnlösning kommer aldrig tvinga dig till överdrivna känsloyttringar, och jag ser vårt samarbete som en dialog som aldrig kommer avslutas. Som en bra molnleverantör kommer jag givetvis inte heller att ljuga för dig och orsaka dig skada på det sättet.

Nu har vi bekantat oss med molnet under en längre period och det har, som alla paradigmskiften, säkert orsakat en del hjärtesorg på din it-avdelning. Problemet är att du varit för blyg för att berätta det för din leverantör – samtidigt som vi båda har haft kännedom om det.

I sån här situation är båda parter ganska insatta i spelet, och vet hur det ska spelas. Och när du frågar efter leverantörens upplevelse av samarbetet är det viktigt att du inte kommer med undanflykter till varför du inte redan har agerat själv.

Återigen, här är de sex viktigaste punkterna för din molnstrategi. Håll dem i åtanke:
  • Molnet kommer aldrig ge upp om dig.
  • Molnet kommer aldrig göra dig besviken.
  • Molnet kommer aldrig ränna runt och sen överge dig.
  • Molnet kommer aldrig få dig att gråta.
  • Molnet kommer aldrig säga adjö till dig.
  • Molnet kommer aldrig ljuga för dig och orsaka dig skada på det sättet.

Du hittar fler revolutionerande insikter på min blogg.


Artikelkommentatorerna ansvarar själva för sina inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Utvalda jobb

Utvalda whitepaper

Software-as-a-Boss
Ditt digitala skyltfönstret
DevOps krossar barriärerna

IDG.se-nyheter via mejl


Nyheter

- TechWorld:

Så gör du
OS X säkrare


- Computer Sweden:

Polisen anmäler Tele2 för slopad lagring


- IDG.se:

Så loggar du ut från Gmail - på en annan dator


- MacWorld:

Här är Googles roligaste påskägg

- PC för Alla:

"Piratkrig väntar när alla har 3d-skrivare"


- Computer Sweden:

Nadella vill in på
sakernas internet


- Computer Sweden:

Polisen klarar
inte it-brotten


- M3:

Svindyra lurar levererar

- Computer Sweden:

Klarnas okända
mångmiljonärer


- CIO Sweden:

Tjänsten som hjälper dig få ersättning för flygförseningen


- MacWorld:

Apples budget-Iphone nu även i Sverige


- Internetworld:

"Viktigt att en person har ansvaret för söktrafiken"


- TechWorld:

Android hotas fortfarande av Heartbleed


- TechWorld:

Operativsystemet som hjälpte Snowden

- Internetworld:

Mäklarkriget: Kartor ska rädda Hemnet


- Computer Sweden:

It-bolagen tar
fajten med
reklambyråerna


- Computer Sweden:

Google visar upp sin modultelefon


- Computer Sweden:

Därför kraschade Antagning.se


- Internetworld:

"De anonyma apparnas tid"


- Internetworld:

Google Glass sålde slut - utlovar en andra chans

Nyhetsbrev
Kontakta oss
Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00

Ansvarig utgivare: Carl Grape



Om IDG.se
Copyright © International Data Group
Sök efter artiklar och produkter: