Våra senaste
toppartiklar

- MacWorld:

Så lagrar
du dina filer
i hundra år


- Computer Sweden:

Ljudkoden som
triggar mobilköpet


- Computer Sweden:

Molnet tvingar
fram smartare
utvecklare


- TechWorld:

Så gör du
OS X säkrare


- MacWorld:

Samsung tar avstånd från pr-kupp

Den 22 april anordnades en märklig protestaktion utanför en Apple Store i Sydney, Australien. Det hela fångades på video av bloggaren Nate Burr och så här såg det ut:



Det dröjde inte lång tid innan det började spekuleras kring att flashmoben med ”Wake up”-skyltarna var där på uppdrag av Samsung. Ett tecken på att så var fallet är att sajten wake-up-australia.com.au är registrerad på Tongue, en reklambyrå som även gjort reklamfilmer för Samsung Galaxy där man liknar iPhoneanvändare vid viljelösa får.

I en kommentar till tekniksajten Slashgear förnekar Samsung att man hade något att göra med tillställningen i Australien. Men vissa kritiker tror att avståndstagandet enbart handlar om ett försök att rädda ansiktet, detta då många tycker att protestaktionen var att gå ett steg för långt.

Apple och Samsung har under det senaste året utkämpat en bitter fejd i domstolar världen över. Sedan några månader tillbaka har sydkoreanerna även valt att producera ett antal reklamfilmer där man gör narr av sin amerikanska motståndare.



Artikelkommentatorerna ansvarar själva för sina inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Utvalda jobb

Utvalda whitepaper

Software-as-a-Boss
Ditt digitala skyltfönstret
DevOps krossar barriärerna

IDG.se-nyheter via mejl


Nyheter

- Computer Sweden:

Microsofts
budord till
utvecklarna


- M3:

10 prylar för att uthärda påsken


- TechWorld:

Datormusikens
heliga graal


- Computer Sweden:

Video: Historien
om Windows

- Computer Sweden:

"Därför ser jag fram emot Java 9"


- Internetworld:

"Entreprenören har inte 10 000 timmar"


- TechWorld:

Så arbetar företaget
smartare i Evernote


- CS Jobb:

Hon investerar fem
miljarder om året

- MacWorld:

Så lagrar
du dina filer
i hundra år


- TechWorld:

Banktrojanen Zeus har bytt skepnad


- Computer Sweden:

"Molnet blottar de onödiga kostnaderna"


- IT24:

Rekord för svensk
spelförsäljning


- TechWorld:

Jättarnas plan för att förhindra stöld


- Computer Sweden:

Ljudkoden som
triggar mobilköpet

- PC för Alla:

Netflix: "Här är Sveriges snabbaste bredband"


- Internetworld:

Google Glass blir militärverktyg


- CAP&Design:

Påskägg genom tiderna


- Computer Sweden:

Molnet tvingar
fram smartare
utvecklare


- PC för Alla:

Här är Googles nya Chrome Remote Desktop


- Computer Sweden:

De varnar Facebook: "Mixtra inte med Whatsapp"

Nyhetsbrev
Kontakta oss
Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00

Ansvarig utgivare: Carl Grape



Om IDG.se
Copyright © International Data Group
Sök efter artiklar och produkter: