Våra senaste
toppartiklar

- TechWorld:

Fedora 18 -
en skakig
upplevelse


Computer Sweden | Foto: Kristina Sahlén

Computer Sweden | Foto: Kristina Sahlén

FRAs expert: Här
är bristerna i
sjukvårdens it

Nyheter En av Sveriges mest erfarna analytiker på informationssäkerhet, Dan Larsson, är bekymrad över it-säkerhetsläget på svenska sjukhus.

(5 kommentarer)


Foto: Kristina Sahlén - Computer Sweden:

Hatt rundar
Björklund
om skol-it


Foto: Kristina Sahlén / Montage - Computer Sweden:

Så ska han få
ner avgifterna
för roaming

Artikelkommentarer


Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Inget nytt Office för Mac förrän 2014

Inte mer än rätt

2012-07-19 16:21

Apple vill ju inte släppa Apple Garageband till Microsoft Windows, så då tycker jag att det är en lagom hämnsd att Mac-användarna får vänta ett år på Microsoft Office.

Berger Brosa

Inte mer än rätt

2012-07-19 17:21

Väldigt moget.

SebboD

Inte mer än rätt

2012-07-19 17:29

"moget"?
Det handlar väl för tusan om affärsverksamhet? Inte någon barnuppfostran...

Faster Sixten - Liberal MacTaliban

Inte mer än rätt

2012-07-19 17:43

Jag menade varken Microsoft eller Apple, deras agerande är helt normalt. Jag syftade på Berger Brosas kommentar, den om någet är riktigt omogen.

SebboD

(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 21:45


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 23:16


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-20 00:24


Inte mer än rätt

2012-07-20 12:18

Ber om ursäkt [igen].
Jag ville bara skämta till lite och mitt inlägg [eller alla mina andra för den delen] var absolut inte menat som nått trolleri.

Önskar dig, SebboD, en riktigt trevlig helg!

Berger Brosa

Inte mer än rätt

2012-07-20 12:52

Måste säga jag har mer förståelse för Apples stategi än MS i detta fall.

Jag menar varför släppa överhuvudtaget om man vill släppa uppdateringarna först 1.5 år senare.

Men nu är det ju inte så enkelt, MacOffice 2011 hade funktioner WinOffice 2010 inte hade och så vidare.

En del av nyheterna lär ju vara sådant som redan finns i gammla mac office, och en del nyare.

Men jag fattar inte att de inte synkar lanseringarna bättre. Det är dessutom två olika teams, till vilken nytta?

Juan_

Inte mer än rätt

2012-07-20 23:24

Konkurrens och inget annat. Alla haters skall få sitt... haha Skämt åsido Jag är helt säker på att det handlar om en enda sak pengar och konkurrens.

Om jag vore microsoft skulle jag inte ens släppa office till osx systemet.
Om jag vote apple skulle jag andra sidan sett inte heller släppa något till windiows systemet av samma anledning. Det gäller som sagt tidigare att binda upp konsumenterna i ett Eko system..

MacCloud

(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-21 02:04

..

Berger Brosa

Inte mer än rätt

2012-07-21 21:58

Vad skulle OSX vara utan Office? inte en jävel skulle använda en Mac om så var fallet.

Bitterapan

Inte mer än rätt

2012-07-21 22:58

Äh! De flesta mac-användare klarar sig utan Office, skulle tippa på att max 20% av OSX användarna har Office installerat....

Kookaburra

Inte mer än rätt

2012-07-22 12:02

95 var office jätte viktigt för mac världen. Inte lika viktig idag. För företag är det antagligen väldigt viktigt än.

Juan_

Inte mer än rätt

2012-07-20 12:13

...det är ju fredag...

VidfamneOriginalet

(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 17:22


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 21:46


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 22:25


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 22:27


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 22:42


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 22:30


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 22:46


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 22:51


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 22:59


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-20 03:28


Inte mer än rätt

2012-08-14 19:48

Hämnd?
LibreOffice är ju bättre och gratis...

diiz

Andra Office

2012-07-19 16:34

Då kan man passa på att prova andra Office-paket som Libreoffice.

M M

(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 17:05


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 21:09


(Inlägget är borttaget av moderator)

2012-07-19 21:43


I väntans tider

2012-07-19 17:16

Vad är väl väntan på Office mot iWork! Min version heter 09. Det är generande för ett Applefan!

Mister P

dags för en migration till open office

2012-07-19 17:52

Tänk om alla myndigheter i Sverige redan hade utvecklat för open office för samma pengar som de lägger på pyttemjuks officepaket? Vi skulle haft en helt fantastisk programvara anpassad för svenska användare...

SeppoL

dags för en migration till open office

2012-07-19 21:52

Nej, nej, nej! Pyttemjuk är en förening som samlar på gamla datorer och har inget med Microsoft att göra!

Då tycker jag att du ska ta tag i det och se till att offentlig förvaltning går över till Open Office. Det lär av nån konstig anledning inte räcka med ett inlägg här :-).

Berger Brosa

Pyttemjuk

2012-07-20 00:45

Dessutom är "pytte" inte en särskilt bra översättning av "micro", heller...
Direkt felaktig!

einord

Pyttemjuk

2012-07-20 12:14

...men han kanske inte är översättare???

VidfamneOriginalet

Pyttemjuk

2012-07-20 12:24

"Micro" kan väl inte översättas? OK, stavas "mikro" på svenska, men ska vi börja kalla saker för "pytteugnar", "pyttevågor" eller "pytteskåp"?

Jag tror att signaturen SeppoL bara behagade skämta med oss och inte menade nått ont.

Berger Brosa

gör detta något....

2012-07-19 18:35

tycker att Office 2011 funkar väldans bra... måste man byta upp sig jämt och ständigt och bidra till köp och slängsamhället... köpte en ipad retina istället... :-))

lännart

gör detta något....

2012-07-19 18:55

Ett bra val tycker jag...

dekoder

gör detta något....

2012-07-19 22:32

Svårt att använda slit och släng samhället som argument när man talar om mjukvara, om man nu inte köper den på skiva förståss ;-)

True story

gör detta något....

2012-07-21 05:55

varför det? pengar är pengar!

nakos

Vad saknas?

2012-07-19 19:44

Alltid trevligt med nya versioner, men kan inte säga att jag saknar någonting i nuvarande utgåva.

joh05gra

Vad saknas?

2012-07-20 12:05

Jag vet seriöst inte om jag saknar något i Office 97. Förutom att bildhanteringen blivit lite stabilare.

lasdjfk

suck

2012-07-19 20:15

Vilken fin artikel - Ni skriver själva att Microsoft gjort så ända sedan 1998, är ni så korkade att ni faktiskt blir besvikna på IDG?

Man kan också se det som OSX Versionen ligger två år före Windows versionen, beroende på vilken sida man står på.

Anders Johansson

suck

2012-07-20 12:16

...och med tanke på att första versionen av Excel kom på Mac innan den kom till Windows, så har du inte så fel... :-)

VidfamneOriginalet

Bör väl vara "I väntan på Office 2013 uppd ..."

2012-07-19 20:36

Undrar om de blandar ihop det, i väntan på 2014 (mac) uppdateras 2011 (win).

gorancarlsen

jaha?

2012-07-19 22:27

Blev besviken på uppdateringarna som nämndes till Office 2013. Ska de ha betalt igen får de också leverera något nytt och användbart. Inte värt pengarna att uppgradera på varken Windows eller på Mac, så vem bryr sig?

aker

jaha?

2012-07-19 23:42

Nej för den vanliga användaren har det inte varit värt att uppgradera sedan office 2000. Jobbar man dock seriöst och ser sin tid = pengar så finns det väldigt många tidsbesparande delar i exempelvis Excel. Är man dock hemmaanvändare kan man lägga pengarna på en semester istället, fast det är ju inget nytt.

Anders Johansson

jaha?

2012-07-20 11:42

tyckte inte det var så mycket i Excel i år?

aker

jaha?

2012-07-20 12:56

Skaffade Apples ical hemma, för hemmabruk är det vettigare än excel.

På jobbet, nja.

Juan_

Office = problem

2012-07-19 23:16

Office för Mac är tyvärr nödvändigt för oss som kör Apple men arbetar i huvudsakligen Windows miljöer.
De programvaror som skapar mest problem för mig kommer från en leverantör. Microsoft.
Deras Outlook är en skandal. Under 1 år har de försökt få till en integration mot iCal.
Det fungerar fortfarande inte. Den kan fortfarande inte få in iCloud bokningar och synk fungerar när det vill. Dessutom får det processorn att gå i taket.
VAr jag inte nödd och tvungen att ibland skicka MS filer över till min Mac från min konsult PC jag har till låns från företaget jag jobbar för skulle jag avinstallera allt som har MS som ursprung.
Det är märkligt med alla dessa små företag som kan leverera högkvalitativa program för Mac som fungerar utmärkt. Ta som exempel Merlin som är en nästan 100% kompatibel programvara mot MS Projekt.
Samtidigt kan inte MS med alla sina resurser få till något vettigt för Mac.
Så alla ni som inte behöver MS, håll er borta från skräpet. Det är bara ett sätt att få samma problem som man är van vid från PC världen.

FlashMacisback

Office = problem

2012-07-19 23:45

Mac versionen av Office har alltid varit dålig, det är inget nytt. Outlook är ett skämt och vill man använda Ical så bör man väl hålla sig borta från Office och köra ical+apple mail istället, fungerar alldeles utmärkt med Exchange. Jobbar man som konsult borde man väl veta bättre. Officepaketet på PC fungerar dock utmärkt och har gjort så sedan 2007. Jag har jobbat som konsult sedan Office 2003 och lägger min tid hos kunder, inte på att få Ical att fungera.

Anders Johansson

Office = problem

2012-07-20 00:30

Jaså det tycker du? Kul att du är en så duktig konsult. Prova då att använda iCal för att synka dina Apple prylar mot bokningar du för via din låne PC med Exchange. Anledningen att jag har en låne PC är att jag inte får logga på kundens system med något som inte till 100% är kontrollerat av dem.
Det enda jag kan göra är att skicka en forward på de bokningar jag för i Exchange för att få in dem i ICal och iPhone.
NU startar dansen. Denna bokning kan bara vara lokal på min Mac och går inte göra om till en iCloud. Alltså inte synka med min andra MAc book eller med iPhone. Dessutom måste den accepteras vilket skickar ytterligare en bekräftelse till mötesbokaren men nu från mina privata email. Tar jag sedan emot samma mail på min andra mac book då får mötesbokaren ytterligare en bekräftelse. Nu kan man skapa en dubblett som går att göra om till iCloud bokning.
Nu riskerar detta att ge mötesbokaren ytterligare en bekräftelse. Gör man sedan en ändring blir det ytterligare en. Sedan lyckas ofta Outlook dubblera dessa bokningar vid synkningen så det blir ändå värre.
Nu har jag varit konsult t.o.m längre än du och att hitta work arounds är en del av jobbet.
Jag har också hittat den för ovanstående problem men den är fortfarande klumpig och kan inte hantera ombokningar och flyttade möten automatiskt.
Vad man måste göra är att ta 2 eller fler bokningar ock skicka forward från Outlook på PCn.
Sedan öppna denna i mail och ta varje bilaga och öppna denna med iCal.
Nu går det direkt att lägga denna i en iCloud kalender och utan att skicka en ny bekräftelse till mötesbokaren.
Fast det är em djävla skandal att man behöva leta dessa work arounds. När Office 2012 kom ut hette det att den nu var lika med Outlook för PC och perfekt integrerad med iCal.
Detta har de inte lyckats få till på över ett år.
Sidan där MS hånas för detta på Office for Mac är 1000 tals inlägg lång. Så vi är många som inte är lika smarta som du Anders eller har turen att vi får koppla våra Macar mot kundens system. Fast som den smarta konsult du är kan du kanske lyckas lösa problemet för oss?

FlashMacisback

Office = problem

2012-07-20 13:01

Som sagt exchange är ruttet, för användaren.

Även en som är enbart i Windows och Office miljö så är Exchange väldigt begränsande, extremt faktiskt. Och windows användarna har faktist ingen aning de har inte sett något bättre. De tror exchange och outlook uppfyller alla behov. Tji säger jag.

Använder min iphone för min calender som då syncas mot företagets exchange server. Men det är endast på iPhonen jag kan se allt jag behöver kunna se.

Juan_

Office = problem

2012-07-20 23:45

Jag är så pass smart att jag inser att mina kunder inte borde betala för att jag ska spendera tid på att få min mac att fungera hos mina kunder, jag kör helt enkelt Windows och kan se fram emot mina helger med min MacPro och min ACD 30" istället. På jobbet kör jag min HP Elitebook som är den bästa datorn jag haft (Då äger jag också en Macbook Pro såklart)

Anders Johansson

Office = problem

2012-07-21 03:06

PC och Macanvändare, free your mind.

Touché !!

+1

Layer 3

Office = problem

2012-07-21 03:05

"Vad man måste göra är att ta 2 eller fler bokningar ock skicka forward från Outlook på PCn."

begåvat.....och roligt, du gör en parodi på Macanvändare och nivån snittet de håller.

Mac vs PC ?

Konsult minsann, dina tips är ovärderliga, tror inte någon visste detta..........................lol

Konsult, hahahahaha

Layer 3

Office = problem

2012-08-14 19:52

Är det Apples fel att dina kunder är efterblivna?

diiz

Office = problem

2012-07-20 09:52

"Office för Mac är tyvärr nödvändigt för oss som kör Apple men arbetar i huvudsakligen Windows miljöer." -- men varför kör man Mac om man huvudsakligen jobbar i Windows-miljöer? Att göra så är ju att tigga om att få problem!!

Bara om man ska jobba i isolering bör man välja dator utifrån frågan "vilken dator gillar jag bäst?". Om man ska jobba med andra, då ska man istället fråga sig "i vilka miljöer jobbar de jag ska jobba med?", och sedan väljer man den dator som bäst passar in i den miljön. Ska man jobba med folk i Windows-miljöer, då väljer man inte Mac utan Windows, i alla fall om man vill ha så få problem som möjligt. Och tvärtom: ska man jobba med folk i Mac-miljöer, då väljer man inte Windows utan Mac. Och ska man jobba med folk i bägge miljöerna, ja då kanske man bör skaffa två datorer, i alla fall om man mer varaktigt ska jobba med folk i bägge miljöerna.

Den som insisterar på att göra ett "tvärtom-val" i val av egen dator ställer ju till besvär både för sig själv och för de andra.

pausch

Office = problem

2012-07-20 13:03

Exchanges calender funktion är så begränsande så det hjälper inte att byta till windows heller.

Det bara funkar inte med outlook eller exchange oberoende vilke plattfrom man har. Orkar inte förklara här. Men det är väldigt enerverande att vara så begränsad av exchange.

Juan_

Office = problem

2012-07-20 13:54

Man måste inte köra Outlook+Exchange bara för att man kör Windows. Jag låter bli så mycket jag kan.

pausch

Office = problem

2012-07-20 15:23

Jag måste det då det inte finns något liknande med stöd för både CalDav och Exchange till Windows.

Hade jag hittat ett sånt tror jag skulle ha förbi gått policyn på jobbet och installerat ett sådant redan. Jag måste ha exchange kompatibilitet, men jag vill ha CalDav kompatibiltet samtidigt. Iphone har det, gissar Android telefoner har det till en viss utsträckning.

Vad som egentligen saknas är stöd för CalDav i exchange. Skulle MS fixa den biten vore många av problemen ur världen.

Juan_

Office = problem

2012-07-20 23:47

Men du orkar skriva en helt värdelös kommentar. Exchange är 1000ggr bättre än Icloud om du är företagsanvändare. Sitter du hemma och skriver mail till din mormor så kanske Apple mail och icloud är bättre. Det är få som lär sig alla 10.000 funktioner Exchange erbjuder eftersom de flesta är korkade och bara kan läsa flashiga produktsidor som Apple producerar.

Anders Johansson

Office = problem

2012-07-21 00:05

Vem ha pratat här om vare sig iCloud eller mail. Förövrigt är inte exchange så bra för företags användare heller. Men det är väldigt bra för administratörerna och IT avdelningarna.

Det om du läser lite mer ser du vad jag specifikt anklagar exchange för. Jag har aldrig nämt iCloud som en lösning istället för exchange.

Juan_

Office = problem

2012-07-20 12:57

Jo outlook och exchange för den delen är rena skräpet, från användarens sida.

Dock har de en del trevliga funktioner för de som adminsitrerar dem.

Juan_

generellt om Office program

2012-07-19 23:37

Libre Office eller Open Office är inte dåliga. Men många tror det eftersom de inte vet orsakerna till hur avancerade dokument hanteras i dessa när de skickas iväg eller tas emot m.m..

Libre och Open Office har filformatet ODF, den senaste Microsoft Office har sin egna standard som heter OOXML.
Vilket inte är kompitabelt med ODF.

Det är egentligen grunden till hela problematiken. Vore bara ODF en ISO standard som alla använde så skulle alternativen ha en mycket större chans.

JHA

generellt om Office program

2012-07-20 10:59

Office har stöd för ODF. Första gången du startar Word eller Excel så får du en fråga om du vill lagra dokument som OOXML eller ODF.

Vimp

generellt om Office program

2012-07-20 13:07

Eftersom OOXML är en standard så är det upp till alla att använda den. Men MS falerar ju i att följa den själva.

http://en.wikipedia.org/wiki/Office_Open_XML

Men Öppensåsarna gillar inte standarder, de vill ju inte heller ha h.264 som är överlägset det mesta. Även det en ISO standard. Det enda öppensåsarna vurmar för är GPL.

Juan_

generellt om Office program

2012-07-20 13:08

Det är sant men åt andra hållet funkar det inte. Libre Office stödjer inte OOXML.
Därav mycket strul. Hur det blev att OOXML blev en ISO standard är omdiskuterat också.
Mygel skulle en del säga.

JHA

Outlook?

2012-07-19 23:48

Var finns det inga seriösa alternativ till Outlook? Är det inte lite märkligt?
Mac-versionen av Outlook(Entourage) är så fruktansvärt dålig jämfört med Windows-versionen.

Swenba

Outlook?

2012-07-20 13:09

Entoruage är nerlagt och i nya office får du outlook.

Blir ju inte bättre än outlook för det, det är ju rena skräpet på windows också.

Juan_

Outlook?

2012-07-20 23:48

Det enda macversionen av Outlook delar med windows versionen är namnet. Mac versionen använder långsamma webservices medans Windows kör MAPI som är snabbt och trevligt. Försök att jobba med public folders i Outlook för mac så förstår du.

Anders Johansson

Outlook?

2012-07-21 00:14

Ok fullt möjligt, nej jag tänker inte installera eländet på min mac. Jag är microsoft fri hemma, det är jag både stolt och glad över.

Med det sagt nya outlook för mac blev ju fullt kompatibel med win outlooken, vilket inte "entorage" var. Så jag antog funktionerna var onpair.

Juan_

Outlook?

2012-07-21 21:40

Outlook 2011 för Mac är Entourage med nytt namn.

Swenba

Mozilla Thunderbird möjligen.

2012-07-19 23:56

http://www.mozilla.org/sv-SE/thunderbird/

JHA

Skillnader MS Office vs iWork?

2012-07-20 00:04

Finns någon bra jämförelse mellan MS Office och iWork för pro användare? Har Office-11 på min jobb MBA. Skulle aldrig köpt det om det inte vore för att jag är den enda med Mac på jobbet och kompatibiliteten med kollegerna är viktig. Office är väl ok bortsett från Outlook som är oanvändbart men det är också många små saker som är irriterande och det märks att det inte är gjort för att utnyttja alla möjligheter hos OS.
Har dock aldrig testat iWork så det vore roligt att se skillnaderna och ifall det skulle fungera även i en jobb situation.

JFridh

Skillnader MS Office vs iWork?

2012-07-20 09:58

" jag är den enda med Mac på jobbet och kompatibiliteten med kollegerna är viktig" -- och varför är du den ende med Mac på jobbet om kompatibiliteten nu är så viktig? Att insistera på att använda ett annat system än alla andra kollegorna är att tigga om problem. Du bör snarast byta till sammma sorts dator som dina kollegor har. Ja, du får lägga esteteiska och ideologiska synpunkter åt sidan, för det viktiga är väl ändå att ditt jobb med kollegorna går så smidigt som möjligt, eller?

pausch

Skillnader MS Office vs iWork?

2012-07-20 13:17

Ibland är kompatibiliteten bättre på mac i ett windows hus, än mellan windows användarna.

Kompatibilitets problem får du när man standardisera på en leverantör som Microsoft eller Apple för den delen.

För h*vete Microsofts office filer är ju inte kompatibla med Microsoft office ens.
Har själv stött på problem med olika filversioner och hur macron fungerar, och det på en och samma windows dator med ett och samma office paket. Det är sjukt hur dåligt det är.

Vill man vara kompatibel standardicerar man på protokoll och format, inte på leverantörer.

Se själva hur det gick med IE när MS var envisa och vägrade följa standarden, och upphöll en egen "standard". Det blev pankaka och först med IE9 börjar de komma ikapp. Skrivet på IE 7 eftersom den SAP version vi har på företaget inte fungerar med högre.

Pyttsan för Windows och kompatibilitet, något sådant existerar inte.

Juan_

Outlook och Word

2012-07-20 00:18

Vet inte om jag kan hålla med om att Outlook 2011 är oanvändbart. På jobbet är det över 150 Macanvändare som kör det och det är i alla fall bättre än Entourage. Men visst, den del funktionalitet från Windows-versionen fattas.

Angående kompatibiliteten med Office för Windows så är väl den också rätt bra i Office 2011, men idag hade jag ett Word-dokument någon gjort med en del textfält som man kunde fylla i och skriva ut. Av någon anledning blev hela bakgrunden mörkgrå/brun i Office för Mac medans det blev vitt (som det är menat) i Office 2010 i Windows. Vad kan det bero på? Känns inte helt kompatibelt…

star-affinity

Outlook och Word

2012-07-20 13:21

Outlook är nästan helt oanvändbart även på windows.

Skulle inte använda outlook på jobbet, om man inte mer eller mindre vore tvingad till det.

Det finns inte heller några fristående calender program för windows som ens lite nära ger dig samma möjligheter att hantera flera calenders som iCal ger.

Det är dessutom baserat på en öppen standard.
http://en.wikipedia.org/wiki/CalDAV
Något Exchange inte stöder. Visst exchange har finnesser som saknas i andra. Men exchange saknar stöd för det mest grundläggande.

Juan_

Outlook och Word

2012-07-20 23:49

Du har nog inget jobb

Anders Johansson

Outlook och Word

2012-07-21 00:18

Nja snart dags att hitta nytt nästa år blir det att fira 10 års anställning. Men det är egentligen för länge på ett och samma ställe.

Juan_

Outlook och Word

2012-07-20 23:51

Håller med. Och EWS är bättre än IMAP. Vi har inte ens 10% av våra användare som kör mac men det är alltid problem. Försök att använda Sharepoint tillsammans med Word för mac, eller köra public folders i Exchange på Outlook på mac. Delegera rättigheter i kalendrar, full acess, send ass permissions,Server side rules, listan blir rätt lång.

Anders Johansson

iWork istället för Office 2011

2012-07-20 07:36

iWork fungerar bra i flera fall men ibland blir det total skumt. Detta gäller främst avancerade Excel ark som numbers inte kan hantera med rätt lay out.
Så många gånger är iWork ett bra alternativ men det når inte ända fram.

FlashMacisback

Vem bryr sig, egentligen?

2012-07-20 22:22

Ärligt; vilka funktioner saknas i det som finns tillgängligt i dag? Väg detta mot att få det att fungera utan att krascha när det åsamkar maximal skada... Hur stort "problem" är det att det dröjer? Eller att det kommer ett Office 2014 över huvudtaget?

Sgt. Schlinge

Den som väntar på något gott

2012-07-21 15:12

...ska inte vänta för länge då bäst-före-datum riskerar att passeras vilket inte är bra så här i rötmånadstider. Å andra sidan riskerar då Mac-användare inte att prånglas på en skämd produkt.

Skildebaldebildebildebaldebaldebildeba

Comments powered by Disqus

Nyheter

- Säkerhet24:

Sveriges värsta
spammare


- M3:

Ikväll: Live från Samsungs prylfest


- IT24:

Succé för smalt spel om svensk folktro


- Computer Sweden:

Därför ratar svenskarna Indien

- Computer Sweden:

Nu har världens sista telegram skickats


- PC för Alla:

Efter kritiken: Microsoft backar kring Xbox One


- TechWorld:

Hitta sårbarheten i Windows - få 650 00 kronor


- Computer Sweden:

"Nokia nobbade uppköp av Microsoft"

- TechWorld:

Fedora 18 -
en skakig
upplevelse


- PC för Alla:

Grym kvalitet - och grym prislapp


- IDG.se:

Vad ska Facebook avslöja?


- CIO Sweden:

Därför sätter Hitta.se mobilen först


- IDG.se:

Video: Tekniska framsteg i Burma


Computer Sweden | Foto: Kristina Sahlén

Computer Sweden | Foto: Kristina Sahlén

FRAs expert: Här
är bristerna i
sjukvårdens it

Nyheter En av Sveriges mest erfarna analytiker på informationssäkerhet, Dan Larsson, är bekymrad över it-säkerhetsläget på svenska sjukhus.

(5 kommentarer)

Första intrycket av Huaweis superlur

Den sägs vara en av världens tunnaste mobiler. Men har Ascend P6 något mer att komma med?

(2 kommentarer)


- Computer Sweden:

M2m - det är nu det händer


- IT24:

Eworks och Tetra Pak i storaffär


- CS Jobb:

Hur sitter du egentligen?


- PC för Alla:

Så ska Microsoft stoppa piraterna


- PC för Alla:

11 sätt att undvika NSAs spionerier

Nyhetsbrev
Kontakta oss
Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Ansvarig utgivare: Carl Grape



Om IDG.se