Våra senaste
toppartiklar

- TechWorld:

Stadsnät

Så byggs ett
stadsnät för
framtiden


- Internetworld:

Ellos

5 saker du behöver
veta om Facebooks
utmanare Ello


- Computer Sweden:

Java

Så ska Java rädda
sakernas internet


- TechWorld:

Storsimple

Storsimple - så bra
är Microsofts lagring


- Computer Sweden:

Salesforce storsatsar mobilt

Salesforce lägger till ett antal mobila applikationer till sin hyrtjänst för kundvård, med namnet Service Cloud Mobile. Bland annat så erbjuder Salesforce mobil samsurfning, där kunderna kan dela sina skärmar med anställda i callcenter, via sina mobiler, så att de kan surfa gemensamt. En konsument som går igenom en onlinekatalog kan därmed med hjälp säljare få hjälp att hitta rätt produkter, exempelvis kläder i rätt storlek.

– Båda parterna kan klicka på knappar och länkar samtidigt, säger Alex Bard, som är produktcef för Service Cloud, till IDG News som har fått förhandstitta på produkterna.

Även om skärmdelning inte är nytt så har det nya konceptet en fördel då det inte kräver någon lokal mjukvaruinstallation. Tjänsten är resultatet av att Salesforce förvärvade företaget GoInstant i fjol. Den nya funktionen väntas bli allmänt tillgänglig under andra halvåret i år, tillsammans med en prislista.

Salesforce lanserar även mobil chatt, som gör det möjligt för bankkunder att ställa frågor om sina konton via direktmeddelanden och få svar från banken samma väg. Funktionen är samma som i programmet Live Agent, men innefattar numera mobilt stöd.

Ytterligare en tjänst är Service Cloud Touch, som gör det möjligt att skapa tryckskärmsbaserade kundvårdstjänster för exempelvis Apples Ipad, Amazons Kindle och andra mobila apparater.

– Tanken är att säljrepresentanter, exempelvis butiker, ska kunna logga in i ett centrala system och besvara kundernas frågor direkt, istället för att skicka dem till att vänta i en telefonkö, säger Alex Bard. 

Slutligen lanserar Salesforce tjänsten Mobile Service Cloud Communities, som ger kunderna tillgång till olika typer av mobila kundtjänstplattforrmar och hjälpforum. Den finns tillgänglig från och med nu, som en del av företagstjänsterna från Salesforce.

Nyligen gav Salesforce upp försöken få ensamrätt rättigheterna till varumärket "social business", efter omfattande protester från bland annat välgörenhetsorganisationer. I dagarna väntas Marc Benioff lansera ett nytt marknadsföringskoncept, under devisen customer companies, ungefär kundföretagen. Enligt IDG News är det nya budskapet att Salesforce kan hjälpa kunderna att interagera smartare med sina kunder.

Fakta

Mobilitet blir den fjärde vågen i kundvården, spår Salesforce. Den första var katalogföretag började med gratisnummer för kunderna. Internet markerar steg 2, med möjligheter till kommunikation i många olika kanaler, från telefonsamtal till sajter och annat.
Tredje vågen är sociala nätverk som Facebook. Genom mobilerna skapas helt nya kanaler för att interagera med företagens kunder.

Mer från IDG-nätverket

Whitepaper


Slumpgen 1

PASSA PÅ!

Här är det viktigaste inom e-handel just nu



Artikelkommentatorerna ansvarar själva för sina inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum


Rekryterar just nu

Utvalda whitepaper

Flasha med närminnet
DDoS - det mörka hotet
De 10 BYOD-orden

Nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt dagliga nyhetsbrev!

Morgonens viktigaste it-nyheter och Dagens Dilbert

Please don't insert text in the box below! Please don't insert text in the box below! Villkor

Nyheter



- IT24:

Tieto

Tieto skär ner mer efter tungt kundtapp


- M3:

Netflix

Här är Netflix första långfilm

- Computer Sweden:

sakernas internet

Nytt botnät attackerar sakernas internet


- Internetworld:

Twitter

Här är tre verktyg för social kundtjänst


- CIO Sweden:

Årets CIO

De kan bli Årets CIO 2014


- TechWorld:

Stadsnät

Så byggs ett
stadsnät för
framtiden

- Computer Sweden:

Guru

Guruns hårda dom: Ni kodar för dåligt


Linus Larsson

"Ello är en
gammal idé som
misslyckats förr"

Sitter du och fantiserar om en invite till Ello.co? Lägg ner. Genast. Det skriver Linus Larsson.


- CS Jobb:

Klocka

Datorstrul stjäl en halvtimme om dagen


- Computer Sweden:

Wifi

Beviset: Vi gör vad som helst för gratis wi-fi


- PC för Alla Extreme:

Google Ara

Google Aras moduler kan bytas utan omstart


- MacWorld:

OS X

Apple täpper ”shellshock"-buggen i OS X


- IT24:

Ebay

Så ska Ebay styckas upp


- TechWorld:

Kodsnack

Kodsnack: Den stora säkerhetsbomben Bash


- Computer Sweden:

EU

Apple riskerar
miljardböter


Foto: Jonas Ryberg - Computer Sweden:

Mark Hurd

Nye Oracle-bossen
fjäskar för it-chefen


- Computer Sweden:

Java

Så ska Java rädda
sakernas internet

Nyhetsbrev
Kontakta oss
Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00

Ansvarig utgivare: Carl Grape



Om IDG.se
Copyright © International Data Group