Våra senaste
toppartiklar

- Computer Sweden:

"Mjukvarujättarna
gräver sina
egna gravar"


- Computer Sweden:

De hårda testerna som
ska säkra Take Care


- IDG.se:

Experternas dom:
Sömnappar funkar inte


Foto: Kristina Sahlén - Computer Sweden:

Mehmet Kaplan

"Digitala agendan
behöver ett omtag"


- Computer Sweden:

Salesforce storsatsar mobilt

Salesforce lägger till ett antal mobila applikationer till sin hyrtjänst för kundvård, med namnet Service Cloud Mobile. Bland annat så erbjuder Salesforce mobil samsurfning, där kunderna kan dela sina skärmar med anställda i callcenter, via sina mobiler, så att de kan surfa gemensamt. En konsument som går igenom en onlinekatalog kan därmed med hjälp säljare få hjälp att hitta rätt produkter, exempelvis kläder i rätt storlek.

– Båda parterna kan klicka på knappar och länkar samtidigt, säger Alex Bard, som är produktcef för Service Cloud, till IDG News som har fått förhandstitta på produkterna.

Även om skärmdelning inte är nytt så har det nya konceptet en fördel då det inte kräver någon lokal mjukvaruinstallation. Tjänsten är resultatet av att Salesforce förvärvade företaget GoInstant i fjol. Den nya funktionen väntas bli allmänt tillgänglig under andra halvåret i år, tillsammans med en prislista.

Salesforce lanserar även mobil chatt, som gör det möjligt för bankkunder att ställa frågor om sina konton via direktmeddelanden och få svar från banken samma väg. Funktionen är samma som i programmet Live Agent, men innefattar numera mobilt stöd.

Ytterligare en tjänst är Service Cloud Touch, som gör det möjligt att skapa tryckskärmsbaserade kundvårdstjänster för exempelvis Apples Ipad, Amazons Kindle och andra mobila apparater.

– Tanken är att säljrepresentanter, exempelvis butiker, ska kunna logga in i ett centrala system och besvara kundernas frågor direkt, istället för att skicka dem till att vänta i en telefonkö, säger Alex Bard. 

Slutligen lanserar Salesforce tjänsten Mobile Service Cloud Communities, som ger kunderna tillgång till olika typer av mobila kundtjänstplattforrmar och hjälpforum. Den finns tillgänglig från och med nu, som en del av företagstjänsterna från Salesforce.

Nyligen gav Salesforce upp försöken få ensamrätt rättigheterna till varumärket "social business", efter omfattande protester från bland annat välgörenhetsorganisationer. I dagarna väntas Marc Benioff lansera ett nytt marknadsföringskoncept, under devisen customer companies, ungefär kundföretagen. Enligt IDG News är det nya budskapet att Salesforce kan hjälpa kunderna att interagera smartare med sina kunder.

Fakta

Mobilitet blir den fjärde vågen i kundvården, spår Salesforce. Den första var katalogföretag började med gratisnummer för kunderna. Internet markerar steg 2, med möjligheter till kommunikation i många olika kanaler, från telefonsamtal till sajter och annat.
Tredje vågen är sociala nätverk som Facebook. Genom mobilerna skapas helt nya kanaler för att interagera med företagens kunder.

Mer från IDG-nätverket


Whitepaper


Håll koll på säkerhetshoten

Artikelkommentatorerna ansvarar själva för sina inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum


Så rekryterar du jämställt

Aktuella jobb

Utvalda whitepaper

IT-säkerhetstrenderna 2014
Virtualisering-to-go
Sju krav på mejl i molnet

Nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt dagliga nyhetsbrev!

Morgonens viktigaste it-nyheter och Dagens Dilbert

Please don't insert text in the box below! Please don't insert text in the box below! Villkor

Nyheter

- IDG.se:

Fredrik Nyström

Dreamhack fyller 20
med 25 000 på plats


- Computer Sweden:

"Mjukvarujättarna
gräver sina
egna gravar"


- IDG.se:

Steve Jobs tar patent från graven


- IDG.se:

kundvagnar

Black Friday-hajpen upp tusentals procent

- IDG.se:

Star Wars

Star Wars-trailern är släppt - här kan du hitta den


- IDG.se:

Ryska amatörer avlyssnade soldatmejl


- IDG.se:

"Behöver vi vara oroliga för spiontrojanen?"


- TechWorld:

säkerhet

Större öppenhet - bättre säkerhet

- M3:

platt parabol

Här är den platta antennen som utmanar parabolen


- IDG.se:

Angelina Jolie i Cannes, foto: Georges Biard, CC-BY-SA

Kändisar uthängda efter Sony-hacket


- Computer Sweden:

De hårda testerna som
ska säkra Take Care


- IDG.se:

övervakning

Hellre övervakning än vårdhem


Här är de bästa Black Friday-klippen

Uppdaterad Många återförsäljare erbjuder stora rabatter inför julförsäljningen. Här är några av de bästa klippen.


- IDG.se:

shopping-window, Foto: Christoph Michels, CC-BY

Tipsa om dina bästa Black Friday-fynd

- Internetworld:

Johan Larsson

"Om Facebook försvinner - vad gör du?"


- PC för Alla:

Windows 10

"Nya funktioner i Windows 10 visas upp i januari"


- Computer Sweden:

E-hälsomyndighet hänger i limbo - "Saknas nationell samordning"


- Computer Sweden:

Drönare

Drönare allt oftare i flygincidenter


- IDG.se:

Experternas dom:
Sömnappar funkar inte


Foto: Kristina Sahlén - Computer Sweden:

Mehmet Kaplan

"Digitala agendan
behöver ett omtag"

Nyhetsbrev
Kontakta oss
Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00

Ansvarig utgivare: Carl Grape



Om IDG.se
Copyright © International Data Group