Våra senaste
toppartiklar

- TechWorld:

It-krig

It-krig gör oss
dumma i huvudet


- Computer Sweden:

Foto: Charlie Bennet, Tele2

Attack slog ut Tele2:s nät


- IDG.se:

Inga planer på slopad Copyswede-avgift

Vill du behålla privatkopieringsavgiften?

Computer Sweden

Computer Sweden

Därför väljer Apple Lund

Nyheter Det är för att inte tappa nyckelpersoner som företaget väljer Lund som etableringsort för sitt nya utvecklingscenter.


- Computer Sweden:

Salesforce storsatsar mobilt

Salesforce lägger till ett antal mobila applikationer till sin hyrtjänst för kundvård, med namnet Service Cloud Mobile. Bland annat så erbjuder Salesforce mobil samsurfning, där kunderna kan dela sina skärmar med anställda i callcenter, via sina mobiler, så att de kan surfa gemensamt. En konsument som går igenom en onlinekatalog kan därmed med hjälp säljare få hjälp att hitta rätt produkter, exempelvis kläder i rätt storlek.

– Båda parterna kan klicka på knappar och länkar samtidigt, säger Alex Bard, som är produktcef för Service Cloud, till IDG News som har fått förhandstitta på produkterna.

Även om skärmdelning inte är nytt så har det nya konceptet en fördel då det inte kräver någon lokal mjukvaruinstallation. Tjänsten är resultatet av att Salesforce förvärvade företaget GoInstant i fjol. Den nya funktionen väntas bli allmänt tillgänglig under andra halvåret i år, tillsammans med en prislista.

Salesforce lanserar även mobil chatt, som gör det möjligt för bankkunder att ställa frågor om sina konton via direktmeddelanden och få svar från banken samma väg. Funktionen är samma som i programmet Live Agent, men innefattar numera mobilt stöd.

Ytterligare en tjänst är Service Cloud Touch, som gör det möjligt att skapa tryckskärmsbaserade kundvårdstjänster för exempelvis Apples Ipad, Amazons Kindle och andra mobila apparater.

– Tanken är att säljrepresentanter, exempelvis butiker, ska kunna logga in i ett centrala system och besvara kundernas frågor direkt, istället för att skicka dem till att vänta i en telefonkö, säger Alex Bard. 

Slutligen lanserar Salesforce tjänsten Mobile Service Cloud Communities, som ger kunderna tillgång till olika typer av mobila kundtjänstplattforrmar och hjälpforum. Den finns tillgänglig från och med nu, som en del av företagstjänsterna från Salesforce.

Nyligen gav Salesforce upp försöken få ensamrätt rättigheterna till varumärket "social business", efter omfattande protester från bland annat välgörenhetsorganisationer. I dagarna väntas Marc Benioff lansera ett nytt marknadsföringskoncept, under devisen customer companies, ungefär kundföretagen. Enligt IDG News är det nya budskapet att Salesforce kan hjälpa kunderna att interagera smartare med sina kunder.

Fakta

Mobilitet blir den fjärde vågen i kundvården, spår Salesforce. Den första var katalogföretag började med gratisnummer för kunderna. Internet markerar steg 2, med möjligheter till kommunikation i många olika kanaler, från telefonsamtal till sajter och annat.
Tredje vågen är sociala nätverk som Facebook. Genom mobilerna skapas helt nya kanaler för att interagera med företagens kunder.

Mer från IDG-nätverket


Whitepaper


Så håller du koll på viktigaste nyheterna

Artikelkommentatorerna ansvarar själva för sina inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg.
Vi har nolltolerans mot inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande. Även poänglösa datorkrigsinlägg och inlägg som är off topic tas bort. Brott mot reglerna kan leda till permanent avstängning.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla idg.se@idg.se

Läs mer om vår policy i diskussionsforum


Så håller du koll på nyheterna

Aktuella jobb

Utvalda whitepaper

Mobil IT-säkerhet utan kompromisser
App app app... 20 API tips
Sju krav på mejl i molnet

Nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt dagliga nyhetsbrev!

Morgonens viktigaste it-nyheter och Dagens Dilbert

Please don't insert text in the box below! Please don't insert text in the box below! Villkor

Nyheter

- TechWorld:

5 klassiska
it-krig


- Internetworld:

?Därför minskar din Facebooktrafik


- M3:

Andreas Thors

"Bota dina minnesluckor - med trådlöst internet"


- TechWorld:

It-krig

It-krig gör oss
dumma i huvudet

- Computer Sweden:

Foto: Charlie Bennet, Tele2

Attack slog ut Tele2:s nät


IDG.SE l Foto:Anna Rut Fridholm

IDG.SE l Foto:Anna Rut Fridholm

Inga planer på slopad
Copyswede-avgift

I Finland är avgiften för lagringsmedier på väg att tas bort. Istället ska upphovsmännen kompenseras ur statskassan. Men det är inte aktuellt i Sverige.


Computer Sweden

Computer Sweden

Därför väljer Apple Lund

Nyheter Det är för att inte tappa nyckelpersoner som företaget väljer Lund som etableringsort för sitt nya utvecklingscenter.


- IDG.se:

Nokias N1

7 viktiga saker som hände i veckan

FRA-logga

FRA: Sluta
outsourca it!

Outsourcing dränerar myndigheterna på kompetens och hotar it-säkerheten. Det anser FRA som istället vill se ett gemensamt myndighetsmoln.


- IDG.se:

Google contributor

Skulle du betala för att slippa reklam?

Skulle du kunna tänka dig att betala för att slippa se annonser?

- M3:

Batteri

Här är 10 tips för längre batteritid i mobilen


- IDG.se:

Hossein Derakhshan

Iransk bloggare frigiven efter sex år



- Computer Sweden:

Dustin

Stort systembyte ska få Dustin att växa fortare

- IDG.se:

Telia varnar för bluff-sms


- TechWorld:

skadliga annonser

Skadliga annonser finns överallt


- CIO Sweden:

Företagen slåss om datavetarna


- Computer Sweden:

Mobile Heights Center

Här är Apples
nya skånska hem


- TechWorld:

lagring

Behöver du verkligen lokal lagring?


- Computer Sweden:

Fiber

Fet fiber störst för fast bredband

Nyhetsbrev
Kontakta oss
Postadressen är:
IDG.se, Karlbergsvägen 77, 106 78 Stockholm

Telefon (växel): 08-453 60 00

Ansvarig utgivare: Carl Grape



Om IDG.se
Copyright © International Data Group