När det kommer till världens mest nedladdade applikationer, som inte är spel, är det Facebook som ligger i topp. Det visar en ny rapport från analysföretaget Sensor Tower som The Next Web tagit del av.

Läs också: Facebook och Mozilla pumpar in pengar i kampen mot fejkade nyheter

I sin rapport har Sensor Tower kollar på app-nedladdningen det senaste kvartalet och kommit fram till att Whatsapp, Facebook, Messenger, Instagram och Snapchat ligger i topp. Den gemensamma nämnaren för de fyra första är att Facebook står som ägare.

När det kommer till tjänad inkomst per app är det dock en helt annan femma, för där är det Netflix som ligger i topp följt av Line, Tinder, Pandora och Spotify.

På ett år ska Netflix ha ökat sin omsättning med hela 286 procent tack vare sin app, från 34,6 miljoner dollar till 133 miljoner.

Läs också: Klart för tyska jätteböter till sociala medier som inte rensar näthat

Om man får tro Sensor Towers rapport har det varit ett bra år för applikationsmarknaden, där hela de totala intäkterna vuxit med 63 procent från 1,34 miljarder dollar till 2,19 miljarder.