Syftet är att hjälpa annonsörerna att skapa bättre kampanjer. Foto: Shutterstock Nyligen lanserades Gemini, en ny språkmodell från Google som är tänkt att utmana marknadsledande GPT-4 från Open AI. Senaste nytt är att det nu står klart att Gemini även kommer användas med Google Ads, något som ska ge annonsörer möjlighet att skapa bättre kampanjer. Enligt Google Ads & Commerce Blog blir det bland annat möjligt att kommunicera med Gemini innan en kampanj publiceras, något som ger annonsörerna en chans att fila på detaljerna för att få maximalt genomslag. Till en början är det endast engelska som stöds, men tanken är att stöd för fler språk ska läggas till inom de kommande månaderna. Relaterat innehåll Krönika Två bottar som snackar med varandra – ett tecken i tiden AI som pratar med AI ser ut att vara framtiden även när det gäller avgörande skeden i våra liv, skriver CS chefredaktör Marcus Jerräng i en krönika. By Marcus Jerräng 17 maj, 2024 4 min Generativ AI Nyhet Tillslag mot nordkoreanska it-arbetare med falska identiteter – mellanhänder gripna Företag som anställt nordkoreanerna riskerar också straff. By Computer Sweden 17 maj, 2024 1 min Säkerhet Nyhet Sony varnar AI-företag för att använda musik utan tillstånd Drygt 700 teknikföretag har i dagarna fått ett hotfullt brev från Sony Music Group. By Mikael Markander 17 maj, 2024 1 min Generativ AI Nyhet Nytt avtal: data från Reddit ska användas i Chat GPT Reddit tecknade ett liknande avtal med Google i februari. By Mikael Markander 17 maj, 2024 1 min Generativ AI