Hamburgare
Den amerikanska snabbmatskedjan Chili’s Bar and Grill tar sina kunders instagrammande på allvar. Nu anpassar de maträtter så att de ska se bättre ut på sociala medier, rapporterar Bloomberg.

– Vi kollar mycket mer på hur maten presenteras, säger Wyman Roberts som är vd på Chili's moderbolag Brinker International.

Pommes fritesen serveras i hållare av rostfritt stål, hamburgarna placeras noggrant på tallriken och bröden har blivit snyggare. Det är några av matknepen som Chili's avslöjar.

Målet är förstås att nå ut till teknikkunniga kunder som ska marknadsföra kedjan genom att sprida bilder på de snyggt upplagda hamburgertallrikarna.

– Mat är den näst mest fotograferade grejen, efter dig själv. Selfies på folk som äter mat, det är det som är grejen, säger Wyman Roberts.

Läs mer
Obekvämligheten i att gå runt på stan med en selfie-pinne nådde precis en ny nivå.
Lagad mat på 30 sekunder – snart är Star Trek-replikatorn här