Stora delar av vr-branschen befinner sig i upplösningstillstånd sedan Time publicerat ett omslag på Oculus Rift-grundaren och vr-mogulen Palmer Lucky, tydligt inklippt med en tropisk strand i bakgruden.

Läs mer: Europas spelutvecklare tror på en framtid med VR – men få gör spelen

På sociala medier har vr-fantaster gått i taket och börjat skrika om att omslaget förlöjligar hela området. Några av de mest extrema reaktionerna menar rent av att det här kan risekera att ta kål på vr-hajpen en gång för alla.

Time
Här är det: omslaget som hela vr-världen pratar om för tillfället.

 Från svenskt håll är det betydligt lugnare tongångar.

– Jag kan förstå att folk är upprörda. Många andra teknikgrenar får seriösa reportage och omslag, så varför ska inte vr-branschen få det då? Men jag förstår tanken och omslaget passar Palmer Lycky perfekt. Han är lite sådan som person, att han inte bryr sig om något. Det ska inte vara den professionella stilen, säger vr-experten Daniel Kihlgren Kallander.

Istället ser han det hela som att vr-branschen nu får välbehövlig uppmärksamhet.

– Man får se det som ett sätt att nå ut, och göra reklam. Själva artikeln skriver inte heller enbart om Palmer Lucky och Oculus Rift, den tar upp mycket om olika saker. Jag är övertygad om att det är ett bra sätt att locka till sig vr-intresserade.