It-supporten på National Health Service, en av de myndigheter som har hand om den offentliga sjukvården i Storbritannien, fick det nyligen hett om öronen.
Ett testmejl vandrade plötsligt iväg via en adresslista som innehöll myndighetens 1,2 miljoner anställda, vilket bara det är en enorm mängd mejl för servern att hantera. Men när sedan 70 till 80 personer valde att använda sig av funktionen ”svara alla”, för att ironiskt nog uppmärksamma om felet, så brast det.
Läs också: Här är 14 saker du inte ska göra med din dator på jobbet
Enligt The Register ska mejlhaveriet, med miljoner mejl i cirkulation samtidigt, ha försenat mejlkommunikationen med minst 3 timmar. Detta trots att originalmejlet inte var någon tungviktare utan enbart bestod av det enkla ordet ”test”.
– Så fort vi uppmärksammades om mejlet tog vi bort distributionslistan, så att ingen kan svara på det. Vi förväntar oss att problemet ska vara åtgärdat väldigt snart, säger en talesperson för NHS till The Register, naturligtvis via telefon då mejlen låg nere.