Det snurrade rejält på chefsposterna den första tiden efter att Jay Z köpt Tidal 2015. Bara inom ett halvår slutade två vd:ar och en marknadschef. Ytterligare höga chefer försvann innan första året ändade och i början av förra året sparkades både finanschefen och den operativa chefen. Nu är det dags för vd nummer tre, Jeff Toig, att sluta. En efterträdare ska utses inom de närmaste veckorna.

Läs också: Operatör köper in sig i Jay Z:s Spotifyutmanare

Och stormen på toppen är symptomet på underliggande problem. Enligt Business Insider går Tidals kamp mot jättarna Apple och Spotify inget vidare. Medan Apple har 20 miljoner prenumeranter och Spotify 50 miljoner ligger Tidal på tre miljoner eller kanske rentav lägre – det finns uppgifter om att det snarare handlar om 1,2 miljoner.

Med tanke på att Tidal redan 2015 när Jay Z tog över gick med 28 miljoner dollar i förlust så ser det mörkt ut.

Business Insider spekulerar kring två spår framåt för Tidals del – att gå tillbaka till hur den såg ut före uppköpet, en mer nischad tjänst. Det andra spåret handlar om att sälja tjänsten.

Förra året gick rykten om att Apple Music var intresserat av Tidal men i höstas meddelade Apple att det inte stod på agendan att köpa några strömningstjänster.Inte heller Spotify är intresserat – "jag skulle nog säga att jag har 99 problems, och Jay Z är inte det jag tänker på" deklarerade styrelseordföranden Martin Lorentzon på Sting Days i Stockholm 2015.

Läs också: Kanye West har ledsnat – kräver att Apple eller Spotify köper Tidal

I stället spekuleras det nu om andra potentiella uppköpare – Samsung och Softbank. Att Samsung nämns handlar om att företaget stängde sin egen streamingtjänst Milk förra året. Själva har de dock förnekat att de skulle vilja köpa Tidal.

Softbank äger den amerikanska teleoperatören Sprint och köpte tidigare år in sig i Tidal.