5. Se en historik över förändringar i ett dokument
Om man är många som samarbetar kring ett dokument är det inte alltid så enkelt att hålla koll på vem som utfört en viss ändring. Då kan du gå till menysystemet och välja Arkiv -> Versionshistorik -> Visa versionshistorik. Nu visas en detaljerad historik i högerkolumnen som visar när ändringarna utfördes och vem som gjorde det.
Läs också: Google Chrome: 7 smarta tips för den populära webbläsaren

6. Använd rösten för att göra inmatningar
Google Docs har en inbyggd funktion för textinmatning med hjälp av rösten, men du kan även använda rösten för att styra vissa funktioner. Gå till Verktyg -> Röstinmatning för att aktivera funktionen. Se bara till att rätt språk är förvalt.
7. Den som söker skall finna
Lägg inte tid i onödan på att leta efter ett visst dokument. Det är sökjätten Google som ligger bakom Google Docs, så använd alltid sökrutan som ligger överst i startsidan i Google Docs. Du kan söka efter ord och fraser på samma sätt som i Googles sökmotor för nätet.

8. Öppna dokument i en ny flik
När du klickar på ett dokument på startsidan i Google Docs öppnas det i samma fönster, men ibland kan det vara smidigare att öppna en ny flik i stället. Det åstadkommer du enkelt genom att klicka på de tre punkterna till höger om dokumentnamnet.
9. Infoga bilder genom att dra och släppa dem
Vill du använda bilder i dina Google Docs-dokument? Det absolut enklaste sättet att importera dem är att helt enkelt dra och släppa från skrivbordet.