När folk jobbar hemma och ”katten är borta” föredrar 11 procent av de anställda att arbeta nakna. Det visar i vart fall en internationell undersökning bland 8000 hemarbetare som tagits fram av it-säkerhetsföretaget Kaspersky, enligt ett pressmeddelande från samma företag.

Beroende hur man ser på saken kan man åtminstone glädjas åt att dessa nakna personer jobbar, vilket är svårare att säga om de 36 procent som sover mitt på dagen, de 23 procent som sträcktittar på Netflix eller de 27 procent som påtar i sina trädgårdar. Allt enligt samma undersökning.

– Pandemin har varit ett tveeggat svärd för många medarbetare. Å ena sidan upplever många att det är skönt att slippa långa resvägar till jobbet, å andra sidan finner många att det är svårt att hålla sitt arbetsfokus uppe i en hemmiljö med barn och sällskapssjuka partners, säger Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing, Kaspersky.

Läs också:
Cio:er gör sig redo för livet efter covid-19 – distansjobbet blir en utmaning
Extrem trafikökning under pandemin – så klarar sig det svenska nätet